Nuffnang Ads

September 15, 2011

Star Cruise Trip @Penang - Day 1

 Lagik satu entry backdated .. alkisahnye geng2 forum nak buat trip naik Star Cruise for 1 nite... aku cepat2 reply diorang cakap nak join coz bile lagi kan nak rase... mase ni cuti malaysia day, so jimat cuti 1 hari.. tapi aku pi one day earlier than the rest la coz saje nak fefeeling blues kat Batu Feringgi dulu ...

Day 1 - 15/9/12

Pegi Penang, aku dah beli tiket bas Nice ... ade member rekemen kate bas ni best.. rega mahal sket la tapi still dlm category mampu naik.... tapi yg a bit hassle nye, bas ni kene naik kat depan station KTM lame kat KL sane.... jenuh nak pegi sini..memula aku nak naik komuter jer.. brenti kat station KL ... tapi sebab kluar umah dah lambat, last2 amik teksi je dari umah akak aku... kene la dlm RM8 lebey....

Segalanye bermula disini ...

 Actually ni 2nd time aku naik bas Nice ni.. first time arituh mase pi Singapore .... ok la bas ni, each seat ade tv, ade makanan served semua ... pastu sesambil tunggu bas tu, siap ade lounge tempat lepak2 tengok2 tv minum kopi segala... mmg NICE lah....
Sesekali naik bas mahal , ape salahnye kan...

Breakfast kat dlm bas ... ok la, dapat air sekotak, sebijik donut & tuna sandwich ... makanan pun not bad
Breakfast included

Selepas 4 jam, akhirnye ... believe it or not, this is my FIRST TIME pegi Penang yer... hahahah sangat2 outdated aku nih ...

Almost there ...


Highrises in Penang


Tengok umah camnih, tetiba je rase mcm kat oversea ....
 
Memandangkan niat mmg nak lepak2 layan blues, so hotel pilihan aku kali ni adelah Parkroyal... rega, eemm, malas nak citer....hahahaha... hotel ni mmg best... the food is super nice ....mmg berbaloi dengan ape yg dibayar
Check in ...

Petang tu, aku spend most time kat beach.. bukan la mandi manda pun... just jalan2 layan perasaan sesambil amik gambo ... the sunset view is stunning....



Malam plak, aku just jalan2 kat pasar mlm Batu Feringgi... pasar mlm tu mmg kat depan hotel jer .. ni antara satu sebab nape aku pilih dok hotel tu.... aku berjalan sampai ujung then patah balik... perrhhhh, panjang tul pasar mlm ni... last2 beli selai baju utk anak sedara aku and tapau burger kat depan hotel.. pastu balik bilik titon....

No comments:

Post a Comment