Nuffnang Ads

October 25, 2011

Autumn in South Korea - Day 4

Hari ni sangat2 sejuk.. aku terpaksa pakai baju 3-lapis... walaupun langit cerah, tapi suhu below 10C ... pagi2 lagi dah bangun and get ready utk pegi Changdeukgung .. tujuan sebenar adelah nak masuk Secret Garden kat dlm palace nih... utk masuk situ, kene ikut tour saje... sendiri masuk takleh... english tour plak ade 2 timing je utk 1 hari.. kul 11.30am and 2.30pm .. disebabkan aku mmg suka buat ape2 in the morning, so pagik2 lagik dah kluar...


actually ni second time aku pegi palace nih, then again, camne ntah bleh sesat barat jugak.. muahahhaha... sampai2 tu, skali tengok, mak aaiii.. panjang gilos queue nak beli tiket.. aku bajet ade la dlm 50-60 org kot yg queue b4 aku.. adeiii.... dlm sejuk2 tu gigih beratur ok...












Mase ikut tour dlm Secret Garden tu, tetiba je terjumpe satu malay kapel nih... sempat la borak2 semua kan...then kitorang gi makan Shrimp burger kat Lotteria ....



Dah pekena lunch, balik bilik jap solat semua... then on with the next agenda, Namsan Tower... skali lagik, aku akan menapak naik atas eventough boleh je naik cable car kan .... walaupun dah penat menapak turun naik bukit kat dlm Secret Garden, aku tetap gigih nak naik tangga gak pegi tower tu ... nak tau kenape??



Ni la sebabnye.... coz along the way , ade la few places kite bleh brenti and amik gambar Seoul city... view mmg sangat2 marveles ... and gambar2 aku kat bawah nih takleh nak justify kemarvelesan view dari atas bukit nih....



Dah sampai atas, menda2 yg menarik adelah kunci2 cinta nih.... yg ni rasenye semua org tau kan...


Disebabkan dah dekat nak sunset, aku pun gigihkan diri la tunggu sunset... which turned out to be so beautiful.... rase mcm tak nak turun dari atas tu.. tapi disebabkan seramai2 umat manusia yg dok berkumpul nak tengok sunset jugak, aku terpaksa la snap2 ape2 yg patut and turun.... again, view yg sangat2 lawa...

Mase turun, aku dah takde energy nak turun ikut tangga kan.. so terpaksa la turun pakai cable car.. rega 6,000 won saje....



Dan turun bawah, aku stret pegi Myeongdong menjamu mate...

No comments:

Post a Comment