Nuffnang Ads

September 16, 2012

Miri trip - Day 1

15/9/12

Terover gigih plak dan2 nak buat posting pasal Miri nih.... hahahhaha.... kebetulan dapat wifi laju gilos dari dlm bilik ni... tu yg bersemangat tu... pastu plak mate takleh nak lelap... dari tadik dok layan movies jer ...

Pagi tadik, aku parking kete kat Putrajaya Sentral jer.. harap2 selamat la semuanyee.. pastu amik ERL + bus pi LCCT .. jimat , RM5.50 saje tambangnyee ....


Sampai2 LCCT, perut mula la bunyik2 .... pekena nasik kat Merry Brown dulu.... makan heavy terus sebab nak tunggu petang sampai Miri nanti, mmg lapar gilos kalo tak makan heavy.. dlm flight pun aku takde beli meal .... cheapskate punye org...huhuh...


Flight kali ni on time.. infact sampai 10 minit awal ...with minimal turbulence ... flight pun tak penuh .... baru aku prasan skang ni mase safety briefing on how to pakai life mask , life vest segala tu, diorang dah buat pre-recorded voice yer... huhuh.. dah baper bulan tak naik flight nih....


Elok2 je masuk terminal, terus la dapat SMS 2 missed call... rupenye org yg nak sewakan kete tu dah call kul 1.20pm ... lepas imigresen, terus la aku call org tu balik... die ingatkan aku sampai kul 3pm.. padahal awal2 lagik dah inform aku nak amik kete kul 2.30pm.... around 2.50pm camtu baru la dapat kete.... aritu tak dapat nak sewa ngan Hertz coz dah full .. lepas calling2 car rental counters kat Miri airport tu, ade la sorang bro ni rekemen suh sewa kat satu company ni... aku on jer la .. rate mahal sket la dari Hertz tu .. tapi aku blasah jer la, janji ade kete.. kalo tak patah kaki...


Dah dapat kete, terkial2 plak aku nak idupkan enjin... takleh nak turn on plak ignition nye... ape kejadahnye immobiliser kete nih... penat aku dok on off alarm....after few minutes baru dapatt... sempat la berpeluh seround dua .... ampeh....

Pas tu, stret la pegi check in kat Marriott dulu....yg best tu, diorang upgrade bilik aku.. dari standard to deluxe .. ngeh ngeh ngeh... best kan jadik regular customer nih....





Lepas letak2 barang, solat semua, aku sms scandal lame aku .. konon2 nak wat suprise la sebab few days back aku inform die aku tak jadik dtg ... hahahha.....tapi kan, lame aku tunggu, aikk takde reply plak ... okeh takpe, aku pun nak kluar carik makan nih... sms lagik utk kali kedua... uikkk, no reply jugak... ni sah2 tengah memukul bola di tengah padang hijau nih....aku call, and mmg ternyata die tengah main golf .... aku ajak dinner makan seafood, skali member tak free la pulak ... hhuhuh.. padan muka aku.. sape suh wat suprise visit kan.... die kate nanti mlm la die dtg jenguk aku... baiklahh... huhuh...

Disebabkan lapar terlampau , aku ke Boulevard , pekene Sugarbun .. dah lame teringin ... biase la menda2 yg takde kat semenanjung , itu la yg selalu dok idam2 ....



Lepas makan, aku mula ronda2 Miri sambil mengimbau kenangan lame... banyak dah bangunan baru , new malls, new hotels  .... mase ronda2 tu baru kul 5 .. aku plan nak gi esplanade tengok sunset... tapi before that nak singgah canada hill dulu.. skali lupo la plak kat sini sunset awal .. hahaha.. terkocoh2 la aku memecut dari canada hill nak pi esplanade ... alih2 sampai sane, matahari dah nyorok kat dlm awan.. hampa kecewa laaa... last2 aku layan perasaan kat tepi beach tu jer....



Dari esplanade, aku pi Muara... konon2 nak makan lalapan laa... bile dah sampai sane, tengok2 ramai la plak org.. segannye nak makan sorang2 ... last2 tak jadik.... pusing2 town lagik and tetiba ternampak mcD drive thru.. wahh dah ade drive thru skang yer .. so tapau laaa burger utk dinner ....

Balik bilik, terus layan movie sesambil makan burger ... tengah lepak2 tu, tetiba je tepon hotel tu bunyik... sape plak call nih... skali, scandal lame aku rupenye call dari reception kat bawah.. katenye die lupe ape no bilik aku, so die main redah je calling2 nombor2 bilik.... and bilik aku adelah no yg ke-5 yg die try call.. hahahah.. cam haremm je kan.... kitorang lepak2 jap sesambil die ngabihkan burger & fries aku.... hampeh lagik skali .... dah lame tak jumpe, so borak mcm tak ingat .... macam2 citer kluar ... jadiknye our seafood dinner date jadik mcD dinner date jer... hahahhaha ....

Besok aku plan nak pi makan sushi kat Brunei sesambil drop by friends house .... errk larat ke nak bangun pagi nih... until now still widely awake ....