Nuffnang Ads

August 23, 2015

Japanese Alps Trip 2015 : Day 8 - Ronda2 Tokyo

Lepas baring2 kejap, aku siap2 utk keluar ... harini aku nak pegi carik barang sket2 utk bawak balik ... maklumlah besok dah nak terbang balik kan..pejam celik pejam celik dah seminggu aku kat jepun nih... kejap sangat rasenye

Memula aku terjah Nakamise street.. sebabnye nak pegi beli crackers halal yg aku mention aritu... ade la 3-4 peket aku beli ...



Kedai yg jual halal crackers tu

Old shophouses around Nakamise street

Pastu hajat dihati nak terjah Nippori sebab nak carik kain cotton ... tapi lahai malas la plak ... so aku end up masuk bangunan Ekimise sebab dalam tu ade Uniqlo ... dah tu sempat jugak la usha kedai2 lain kat situ ... alih2 ade satu kedai tu jual kain cotton jugak ... harga pun not bad and kain pun mcm best jer ... so aku ape lagik ... terus borong kat situ jer

Aku beli yg 680 yen per meter ... kain mmg sedap pakai 

Dah abis memborong tu, aku balik ke hostel dulu utk drop barang ... pastu keluar balik menuju ke Skytree ... aku jalan kaki je pegi Skytree ni ... malas nak naik train

View dari atas Azamubashi

Playground kat tepi jalan

Stream (*kot*) kat tepi Tokyo Solamachi

Skytree ... mase ni diorang tengah celebrate it's 3rd anniversary


Kat sini aku hanya nak terjah kedai Hello Kitty ... akak aku suh beli barang utk anak2 die ... melilau jugak la aku mencarik ... besar boleh tahan shopping mall kat bawah Skytree ni


Stokin yg sangat kawai ... 1,000 yen for 3 pairs

Dah dapat ape yg aku nak carik, aku terus amik train menghala ke Harajuku ... next stop, Yoyogi Stadium ... ape yg aku carik kat stadium ni? muahahahaha sebenarnye haritu kebetulan 2PM ade buat concert kat situ ... adik aku pesan suh beli concert merchandise


Crowd time ni tak ramai sangat sebab still early

Dah dapat ape yg dicarik, aku menapak ke Takeshita-dori ... terjah Daiso and memborong sket2 kat situ



Abis shopping kat Daiso, aku pun dah kepenatan ... tapi sebelum balik, aku sempat terjah Yoyogi stadium lagik sekali ... saje nak tengok crowd kan ... sekali mak kauuu ramai sangat org ... nak naik pedestrian walk nak cross pi stadium tu pun kene beratur panjang yg amat

Selautan manusia



Pusing2 kejap kat area stadium sambil2 people watching, pastu aku terus angkat kaki balik ke hostel ... tapi sebelum tu sempat pi snap2 pic kat depan tori menghala ke Meiji Shrine


Sampai kat Asakusa, aku singgah Saray kebab beli dinner ... dah tak larat nak makan kat luar

Kebab with rice ... 650 yen

Malam tu kemas2 beg and tido awal sebabnye besok nak kene amik early train ke Narita ... sob sob sob ... bubbye Japan!

End of day 8.

2 comments:

  1. ramainya manusia.. 2PM punya pasal yg ramai kan..
    dah nak balik.. best baca travelog sis ke Jepun ni.. :)

    ReplyDelete