Nuffnang Ads

October 11, 2016

Miri July 2016 : Day 2

24th July 2016

Malam tadik konon2 nak bangun awal sebab nak kejar sunrise kat Canada Hill ... tapi last2 terbabas jugak. Kul 6am aku baru nak kluar bilik ... sampai2 kat Canada Hill dapat sunrise sipi2 jer



Pastu aku balik semula ke hotel and melepak kat dining hall for breakfast. Sebelum check-out, aku sempat pegi kedai kek lapis kat area hotel tu. Beli kek lapis sket pastu terus check out.

Next destination aku untuk harini, Tusan Cliff ... nak pegi sini aku ikut jalan pantai menghala ke Bekenu ... dalam 38km dari bandar Miri. Dari main road, ade simpang masuk kanan ... jalan tak berape best sangat tapi seb baik tak jauh dah nak sampai ke pantai



Tusan beach ni kat belah bawah cliff ... park kete semua kat belah atas ...  nak pegi beach kene ikut jalan yg agak curam

Tempat lepak belah atas cliff


Jalan turun yg agak curam



Dah sampai pantai, aku menapak menghala ke arah rock formation yg bentuk ala2 kepala kuda ... diorang letak signage as Batu Kuda

Nun kat hujung sana

Too bad masa aku sampai tu air tengah pasang ... tak dapat pegi betul2 bawah batu kepala kuda tu




Dah abis amik gambo, aku naik semula ke belah atas ... agak ramai orang dtg lepak2 kat situ ... gerai makan pun banyak

Dah nak hujan

Tempat cantik tapi sampah bersepah2

Tak lama lepas aku naik, hujan turun mencurah2 ... aku pun terus masuk kete and gerak semula ke Miri ... Semalam masa on the way ke Esplanade aku dah nampak kedai sushi Excapade yg glemer kat Brunei tu dah bukak branch kat Tanjong Lobang ... so harini aku dah plan nak singgah jap before pegi airport

Salmon tu sangat yummeh

Settle makan, aku terus drive ke airport ... park kete kat parking lot jer, nanti car rental punye owner tu datang amik kemudian ... lepak2 jap sesambil tunggu flight balik KL ... dengan itu maka abislah sudah short trip ke Miri ... dapat la ilangkan stress walaupun kejap ... The End.

1 comment: