Nuffnang Ads

November 23, 2016

New Zealand 2016 : Day 2 - Wynyard Quarter


Dari Queen Street, aku menapak ke arah Auckland Harbour ... dari kejauhan dah nampak Ferry Building ... building ni sebenarnye ferry terminal ... masa aku ke Devonport, aku amik feri kat sini

Ferry Building



Aku menapak lagik along the road sampai jumpe building i-Site ... masuk kejap sesambil amik ape2 yg berguna kat dalam tu


Pastu proceed ke depan lagik sampai aku jumpe Wynyard crossing untuk ke Wynyard Quarter



Wynyard Crossing

Seronok aku layan mata kat Wynyard Quarter ... macam2 menda menarik ade kat sini ... ade Silo Park, ade Heritage Landing ... and tempat yg sangat cun untuk layan sunset



Silo Park

Silo Park

Structure sebelah kanan tu boleh naik ... tapi gayat gile sebab lantai jenis see thru

View dari atas

Boleh nampak Auckland Harbour Bridge dari sini

Aku melepak kat Heritage Landing sesambil nunggu sunset ... mmg layan lah walaupun suhu sejuk yg hamat ... ade la dalam sejam aku melepak kat sini sesambil layan perasaan


Aku tak tunggu sampai abis sunset sebabnye hingus dah meleleh2 ... dah puas hati dapat amik gambo sunset, terus aku menapak balik ke hostel



ANZ Viaduct Event Centre






Malam tu aku terus ngemas2 beg sebab besok dah nak check-out and kene kluar pagi2 ke Auckland Strand station untuk amik Northern Explorer Train ke Wellington ... end of day 2.

2 comments:

  1. Best la blh gi south island....huhuhu jeles much

    ReplyDelete
  2. Sempat ke sini sekejap je... itu pun tengah hari...

    ReplyDelete