Nuffnang Ads

March 10, 2017

New Zealand 2016 - Day 8 : Last Day in Queenstown

3rd September 2016

Harini last day kat Queenstown ... petang nanti dah nak terbang balik ke Auckland ... macam tak puas lak dok sini ... aku dah nekad next time nak pi NZ and spend masa kat Queenstown and surronding area jer ... takmo pi tempat lain dah *ewah dan2 ade niat nak repeat ^_^*

Pagi tu aku kemas2 beg pastu pi breakfast jap kat dining hall ... melantak meggi je pun huhuh ... pastu terus check-out ... kat YHA hostel ni boleh tinggalkan beg so aku letak dulu barang2 aku dlm luggage room pastu pi merayap kat town ... layan view one last time before leaving this beautiful place









Kebetulan dekat town ade plak ala2 mcm morning market gitu ... layan la jugak tengok all the stuffs ... kalau tak memikirkan fulus + luggage, mmg aku rase nak angkut satu dua barang






Ronda2 situ pastu aku terjah kedai CookieTime ... since dari hari aku sampai lagik aku tengok queue nak masuk kedai ni sikit punye panjang ... tapi kebetulan masa aku sampai tu ade 2,3 org je yg dok queue ... so aku pun masuk and order shakes ... sesambil tengok kot2 ade cookies yg murah, tapi mcm lagik mahal je compare dengan harga kat supermarket



Lupe dah ape nama shakes ni .. NZD8

Pastu pusing2 lagik area situ sesambil mengabihkan shakes yg manis teramat itu





Aku menapak ke arah Queenstown Garden ... pastu stroll along tepi lake ... view situ pun cantik jugak








Penat dah pusing2, aku patah balik ke O'Connells ... tapau something for lunch pastu aku menapak balik ke hostel ... lepak kejap kat dining hall for lunch ... kat situ sempat borak dengan satu group macik2 chinese dari mesia ... syok je dengar citer diorang ... salute lah kat diorang gigih berbekpek segala even umur semua dah over 50s

Settle makan, aku pi amik luggage pastu menapak semula ke town untuk amik bas ke airport ... memula tu aku tanye kat hostel punye receptionist brape harga taxi utk ke airport ... sebab aku mcm malas gile nak heret luggage sampai ke tempat amik bas yg agak jauh tu ... sekali die cakap around NZD35 to NZD40 ... perrgghh boleh tahan mahal ... kalau bas NZD12 saje ... ok lahh pasrahh ... maka menapaklah aku sampai ke airport bus stop

Airport bus stop kat depan ni

Ade kiosk kecik untuk beli tiket ... harga tiket bas ke Queenstown airport adelah NZD12



Aku ingat jauh sangat la airport tu sampai kene bayar NZD12 ... sekali dekat banget rupenye .. aku rase around 15-20 mins je kot naik bas .. lahai dekat bebeno ... mcm tak berbaloi lak bayar semahal itu


Sampai kat airport, lepak2 jap sementara nak tunggu check-in counter bukak .. aku amik Jetstar untuk balik ke Auckland ...  harga NZD86 ... ni dah termasuk luggage 20kg & seat



Flight on time ... and view masa take-off adelah sangat ohsem ...



Bubbye Lake Wakatipu ... till we meet again!

Sampai Auckland, aku amik airport bus dari airport sampai ke Auckland CBD ... this time airport bus  ni straight je pegi sampai CBD ... takde kene tukar2 bas mcm first time sampai haritu ... lagi sekali aku check-in kat Jucy Snooze ... harga kali ni aku dapat NZD97 untuk 2 malam ... room type sama mcm haritu jugak, single room with shared bathroom


Settle check-in, aku kluar balik carik kebab ... lapar wehhh ... jumpe kedai kebab area Queen Street ... terus tapau kebab dengan nasik size paling besar sebab konon2 lapar giler .. last2 tak abis huhuhu


Balik bilik, makan2 pastu mandi manda segala .. then siap2 untuk besok sebab kene bangun awal pagi nak amik bas kul 8 pi Matamata ... tak sabar nak gi Hobbiton!

End of day 8.

No comments:

Post a Comment